گوش دادن به داستان خواندن
خواندن داستان راهبرد مفیدی برای پایه ریزی تجارب زبان شفاهی است.
خواندن مکرر داستان برای گروه کوچکی از کودکان دچار مشکلات زبان می تواند به آنها در اکتساب زبان، شکل گیری دستور زبان و یادگیری ساختار داستان کمک کند.
برای گروه کوچکی متشکل از ۵ تا ۷ کودک داستان هایی را به طور مکرر ( حداقل روزی یک بار بخوانید).
۲. برای به حداکثر رساندن در کودکان ضمن خواندن داستان از راهبردهایی مثل استفاده از ایما و اشاره برای تمرکز آنان روی مطلب اصلی استفاده کنید.
٣. با طرح پرسش های مناسب با سطح زبانی هر یک از کودکان آنها را درگیر داستان کنید. ۴. کتاب های پیش بینی پذیر را انتخاب کنید ( کتاب هایی که الگو، آواز یا ترجیع بندی دارند)
و با صدای بلند بخوانید. کودکان را ترغیب کنید ترجیع بندها را تکرار کنند. ۵. کتاب هایی انتخاب کنید که تصاویر و مثال های خوبی دارند (کتاب هایی که تصاویر و مثال هایش با متن داستان ارتباط نزدیک دارد.) و با صدای بلند بخوانید. . در سرتاسر داستان از دانش آموزان سؤال هایی بکنید که دانش آموزان را به تفکر و تعمق وادارد . داستان های محبوب دانش آموزان را بارها و بارها بخوانید و به کودکان اجازه دهید به نوار آن گوش دهند و در ضمن داستان را در طول کتاب پیگیری کنند. با استفاده از انواع طرح ها و مواد قابل دستکاری امکان پیگیری فعالیت ها را فراهم آورید.
گوش دادن به داستان خواندن – سایت پاکدلها