سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ضعف یکپارچگی حسی در دانش آموزان ابتدایی، توانایی یکپارچگی و پردازش اطلاعات حسی، مدیریت و بهبود ضعف یکپارچگی حسی، بهبود یکپارچگی حسی

ضعف یکپارچگی حسی در دانش آموزان ابتدایی

ضعف یکپارچگی حسی در دانش آموزان ابتدایی به معنای نقص در توانایی یکپارچگی و پردازش اطلاعات حسی است. این مشکل می‌ تواند در حواسی مانند بینایی، شنوایی، لمس و حرکت، ذایقه و بویایی رخ دهد.

دلایل مختلفی می‌ تواند باعث ضعف یکپارچگی حسی در دانش آموزان ابتدایی شود. این شامل موارد زیر می‌ شود:

1. اختلالات توسعه‌ ای: برخی از دانش آموزان ممکن است با مشکلات توسعه‌ ای سنین ابتدایی روبرو شوند که می‌ تواند بر توانایی هماهنگی و پردازش حسی آن‌ ها تأثیر بگذارد.

2. اختلالات طیف اُتیسم: دانش آموزانی که در طیف اُتیسم قرار دارند، ممکن است دچار ضعف یکپارچگی حسی شوند. آن‌ ها ممکن است به محرک‌ های حسی بیش از حد حساس باشند یا بر عکس به تحریکات حسی بی توجه باشند.

3. نارسایی توجه و اختلال درونیابی: دانش آموزانی که دارای اختلال نارسایی توجه / بیش‌ فعالی هستند ممکن است دچار ضعف یکپارچگی حسی شوند. آن‌ ها معمولاً ناتوان در پردازش همه‌ ی اطلاعات حسی موجود در محیط هستند و ممکن است دچار تحریک زاییده شوند.

4. تروما و اختلالات شناختی: تروما های روانی یا اختلالات شناختی می‌ تواند منجر به ضعف یکپارچگی حسی در دانش آموزان ابتدایی شود. این می‌ تواند شامل اختلالات مانند اختلال استرس پس از سانحه، اختلالات مزمن و اختلالات یادگیری باشد.

برای مدیریت و بهبود ضعف یکپارچگی حسی در دانش آموزان ابتدایی، نیاز است به برنامه‌ ها و روش‌ های مناسب توجه کرد. این شامل موارد زیر می‌ شود:

1. ارائه تحریکات حسی مناسب: تهیه یا ارائه تحریکات حسی مناسب در کلاس درس به دانش آموزان می‌ تواند به بهبود یکپارچگی حسی آن‌ ها کمک کند. مثلاً استفاده از صندلی‌ هایی که حرکت و تحریکات حسی را تشویق می‌ کنند.

2. ارائه فرصت‌ های حرکتی: ارائه فرصت‌ های حرکتی به دانش آموزان می‌ تواند بهبود یکپارچگی حسی آن‌ ها را تسهیل کند. این می‌ تواند شامل ورزش، بازی‌ های خارج از کلاس و تحریکات حسی مرتبط با حرکت باشد.

3. استفاده از راهبردهای یادگیری مناسب: استفاده از راهبردهای یادگیری مناسب برای دانش آموزان با ضعف یکپارچگی حسی می‌ تواند تأثیر بسزایی در بهبود توانایی‌ های آن‌ ها داشته باشد. مثلاً استفاده از رنگ‌ ها، تصاویر و نمودارها برای مفهوم‌ سازی مطالب درسی.

4. همکاری با متخصصین: همکاری والدین با متخصصین می‌ تواند به شناسایی و مدیریت بهتر ضعف یکپارچگی حواس در دانش آموزان ابتدایی کمک کند. متخصصان می‌ توانند برنامه‌ های شخصی‌ سازی شده برای دانش آموزان را طراحی و اجرا کنند.

 

ضعف یکپارچگی حواس در دانش آموزان ابتدایی – سایت پاکدلها

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید:

1 – دانلود کاربرگ های قابل پرینت تشخیص  دقیق انواع اختلالات یادگیری  

2 – دانلود کاربرگ های تمرینی (قابل پرینت ) با هدف درمان دقیق انواع اختلالات یادگیری

3 – دانلود نرم افزارهای کمکی ویژه موبایل با هدف کمک بهبود اختلالات یادگیری