سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

خصوصیات اصلی آزمونهای تشخیص اختلال یادگیری ، خطاهای ابزار مورد استفاده ، ضریب روایی و پایایی تست های اختلالات یادگیری ، تست

خصوصیات اصلی آزمونهای تشخیص اختلال یادگیری

 

خصوصیات اصلی آزمونهایی که از آنها جهت تشخیص ناتوانی های یادگیری استفاده می شود

آزمون ها می بایستی کلیه شرایط مربوط به ارزیابی را که در قانون ۱۴۲ – ۹۴ (آمریکا) بیان شده است دارا باشند.

۲، اطلاعات هنجاری می بایستی بر اساس مطالعات و بررسی های زمان حاضر بوده و این اطلاعات از نمونه ای فراگیر و کاملا تصادفی از جمعیت ملی کودکان بدست آمده باشد.

۳، نمونه های استاندارد برای آزمون هایی که نمرات آنها با یکدیگر مقایسه می شوند می بایستی مشابه یا به میزان قابل توجهی قابل مقایسه باشد.

۴- به منظور دستیابی به تشخیص می بایستی از آزمون های انفرادی استفاده شود.

۵، در سنجش علائق می بایستی از آزمونهای توانایی هوش عمومی با اجراء انفرادی استفاده شود.

۶، نمرات استاندارد دارای اساس سنی می بایستی برای کلیه سنجش ها بکار روند و کلیه این نمرات نیز می باید در یک سیستم اندازه گیری مشترک، تراز شوند.

۷ – آزمونهایی که بکار برده می شوند می بایستی دارای پایایی بالایی بوده و مطالعات مربوط به آن نیز می بایستی در گزارش کلینیکی راهنمای آزمون ارائه شده باشد.

۸- ضریب روایی، rxy که نشان دهنده ارتباط میزان علائق و موفقیت می باشد، می بایستی بر اساس نمونه ای مطلوب و کافی به دست آمده باشد

۹، روایی نمرات آزمون می بایستی کاملا بررسی و اثبات شده باشد

۱۰، ملاحضات تکنیکی ویژه می بایستی در سنجش های عملی موفقیت تحصیلی مدنظر قرار گیرد

 

۱۱، مطالعات مربوط به خطاهای ابزار مورد استفاده می بایستی گزارش شده باشد

 

خصوصیات اصلی آزمونهای تشخیص اختلال یادگیری – پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

1 👈 مشاهده فایل های پیشگیری از بروز انواع اختلالات یادگیری 

2 👈 مشاهده و دانلود نرم افزار موبایلی آموزش فارسی اول ابتدایی

3 👈 مشاهده فایل های تشخیصی انواع اختلالات یادگیری 

4 👈 مشاهده و دانلود فایل های درمانی انواع مشکلات یادگیری