سایت اختلالات یادگیری پاکدلها- ویژگی های دانش آموزان مبتلا به اختلال ویژه خواندن
-خطوط را گم می کنند -روی یک کلمه بیش از اندازه مکث می کنند -کلمه ای را به تناوب تکرار و درهربار خواندن تغییر می دهد -خط بری و انگشت بری ندارند -هماهنگی بین دست، زبان و چشم در خواندن ندارند یعنی انگشت زیر یک کلمه کلمه دیگر را می بینند و کلمه دیگر را می خواند -در کلاس درس غالبا مشکلات رفتاری دارند -تمایلی به خواندن ندارند -در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کنند و گاهی دچار لکنت می شوند -به جای اینکه چشم هایشان را هنگام خواندن حرکت دهند، سرشان را تکان می دهند – کلمه به کلمه می خوانند -به زحمت و تقلا و با صدای کشیده و لحن یکنواخت می خوانند -به علائم نگارشی توجه ندارند و از توجه به معنی واژه ها غافلند -واژه ها را غیر مرتبط با محتوا و غیر مرتبط با عناصر آوایی حدس می زنند – افعال را به میل خودشان تغییر می دهند
-خطوط را گم می کنند -روی یک کلمه بیش از اندازه مکث می کنند -کلمه ای را به تناوب تکرار و درهربار خواندن تغییر می دهد -خط بری و انگشت بری ندارند -هماهنگی بین دست، زبان و چشم در خواندن ندارند یعنی انگشت زیر یک کلمه کلمه دیگر را می بینند و کلمه دیگر را می خواند -در کلاس درس غالبا مشکلات رفتاری دارند -تمایلی به خواندن ندارند -در خواندن شفاهی و کلامی تردید می کنند و گاهی دچار لکنت می شوند -به جای اینکه چشم هایشان را هنگام خواندن حرکت دهند، سرشان را تکان می دهند – کلمه به کلمه می خوانند -به زحمت و تقلا و با صدای کشیده و لحن یکنواخت می خوانند -به علائم نگارشی توجه ندارند و از توجه به معنی واژه ها غافلند -واژه ها را غیر مرتبط با محتوا و غیر مرتبط با عناصر آوایی حدس می زنند – افعال را به میل خودشان تغییر می دهند