سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

1 – استدلال قیاسی و استقراثی

پسرها استدلال قیاسی می کنند و از کل شروع می کنند و به جز می رسند . سرعت استدلال قیاسی پسرها از دخترها سریع تر است . به همین دلیل است که پسرها در آزمون های سریع چند جوابی موفق تر عمل می کنند . هر چه کسی در تصمیم گیری سریع تر باشد در آزمون هایی که به سرعت عمل احتیاج دارد موفق تر است .

از سوی دیگر دخترها اندیشه استقرایی دارند . آن ها با موارد جزیی شروع می کنند و از جز به کل می رسند .

2 – استلال انتزاعی و عینی

پسرها بدون اینکه چیزی را ببینند و لمس کنند می توانند آن را حل کنند . مثلاً وقتی ریاضیات روی تخته سیاه آموزش داده می شود پسرها بهتر یاد می گیرند . اما وقتی برای آموزش ریاضی از شکل و شیئ استفاده می شود ،وقتی آموزش عینی تر می شود ، یاد گیری برای دخترها ساده تر می گردد .
پسرها بحث های انتزاعی را دوست دارند . البته باید دانست که در این زمینه ها استثناثات زیادی هست . معماری و مهندسی که که البته تا حدود زیاد متکی به اصول طراحی مجرد و انتزاعی هستند بیشتر با استقبال پسرها رو به رو می شوند ،در این زمینه خاص هم استثناثات فراوانی هست .

3 – استفاده از زبان

زن ها به طور متوسط بیشتر از مردها کلمه تولید می کنند . در جریان فرآیند یاد گیری می بینیم که دخترها در حال یاد گیری از کلمات استفاده می کنند اما پسرها اغلب در سکوت درس می خوانند . پسرها در مجموع به مراتب کمتر حرف می زند و حال آنکه در میان دخترها چنین چیزی نیست . دخترها در ضمن جزئیات مطالب را به زبان می آورند اما پسرها از حرف ها و کلمات رمزدار بیشتر استفاده میکنند .

4 – منطق و شاهد مثال

دخترها روی هم رفته بهتر از پسرها گوش می دهند . آن ها شنونده های بهتری هستند ، بخش بیشتری از مطالب ایراد شده را درک می کنند . این گونه در جریان گفت وگو احساس لذت بیشتری میکنند .

پسرها اغلب کمتر گوش می دهند و بیشتر از آموزگار یا کسی که با آنها حرف می زند ، مدرک و شاهد مطالبه می کنند . به نظر می رسد دخترها با منطق حرف ها کمتر کار دارند .

5 – اختلال ملالت

به نظر می رسد که پسرها بیش از دخترها مکدر می شوند . آنها برای اینکه بهتر گوش بدهند به انگیزه ها و محرک های بیشتری نیاز دارند . دخترها بهتر میتوانند با احساس ملالت و کسالت خود کنار بیایند . این موضوع نقش مهمی در یادگیری ایفا می کند . وقتی کودک مکدر می شود ، نه تنها ممکن است یاد گیری را از دست بدهد ، بلکه به گونه ای رفتار کند که کلاس مختل شود و او به داشتن بد رفتاری متهم شود .
6 – استفاده از فضا

پسرها پس از یادگیری و به خصوص در سنین جوان تر بیشتر از فضا استفاده می کنند . وقتی پسر و دختر ی به اتفاق سر میزی می نشینند تا درس بخوانند یا بازی کنند ، پسر پس از دقایقی فضای بیشتری از میز را به خود اختصاص می دهد و حتی کارش را به فضای دختر امتداد می دهد . اما عکس این اتفاق نمی افتد . پسرها به هنگام یاد گیری از فضای فیزیکی بیشتری استفاده می کنند . این گرایش طبیعی می تواند روی عملکردهای روانی اجتماعی تأثیری بگذارد . بسیاری از آموزگاران که به این مهم توجه ندارند پسرها را بی ادب ، بی نزاکت و ناتوان در کنترل و خویشتن داری معرفی می کنند و این در حالی است که آنها صرفاً به همان شکلی که مغز فضایی آنها یاد می گیرد ، مطالب را فرا می گیرند .

7 – حرکت

دخترها به هنگام یادگیری نیازی به اینکه به اطرافشان حرکت کنند و یا جا به جا شوند ندارند . اما پسرها با حرکت کردن و جابه جا شدن نه تنها مغز خود را تحریک می کنند ، بلکه رفتارهای تکانه ای خود را کنترل می نمایند .

حرکت در محیط های بسته در زمره طبیعت پسرهاست که دلیل آن را باید در “سروتونین” ( نوعی انتقال دهنده های عصبی ) و سوخت و ساز بیشتر دانست .

بسیاری از آموزگاران به این نتیجه رسیده اند که اگر در کلاس یکی ، دو پسر دانش آموز دارند که مرتب تکان می خورند و راه می افتند می توانند با واگذاری مأموریت هایی به آنها ، مانند توزیع جزوات و اوراق میان دانش آموزان ، تا تراشیدن مدادهای آموزگار ، آنها را کنترل نمایند . در ضمن مشخص شده است که بسیاری از دانش آموزان اگر به هنگام یادگیری با چیزی در دستشان بازی کنند ، کارآیی بیشتری پیدا می کنند . وقتی پسرها تکان می خورند مغزشان فعال تر می شود ، احساس راحتی بیشتر ی می کنند مزاحم دیگران هم نمی شوند .
8 – حساسیت و پویایی های گروهی

یادگیری تعاونی اغلب برای دخترها ساده تر است . دخترها به هنگام یادگیری خود به یادگیری اطرافیانشان هم توجه دارند ، اما پسرها سعی می کنند که خودشان یاد بگیرند و کمتر به اطرافیان خود توجه داشته باشند .

منبع: کانال روان شناسی و صوت درمانی

مشاهده و دانلود فایل های تخصصی شناخت + درمان انواع اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود مقالات رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود کتاب های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود پرسشنامه و تست های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی(روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده و دانلود فایلهای pdf رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود فیلم و کلیپ های رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری وبیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

 

مشاهده 1500 مطلب علمی و آموزشی مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)

مشاهده و دانلود نرم افزارهای رایگان مرتبط با اختلالات یادگیری و بیش فعالی (روی متن کلیک کنید)