توجه به تفاوتهای فردی در کلاس
سایت اختلال یادگیری پاکدلها
کودکانی با استعداد حرکتی، معمولا سرشار از انرژی و با اعتماد بهنفس بالا هستند که در زمان حال زندگی میکنند.
در صورتی که کلاس درس برای آنان مناسبسازی شده باشد؛ یعنی معلم به طور آگاهانه، بتواند فرصت فعالیتهای بدنی لازم و حسابشده را در محیط کلاس فراهم کند- برای مثال در صورتی که اجازه ایستادن یا حرکت محدود در بین میزهای کار را به این کودکان بدهد – آنها میتوانند با احساس خوب به یادگیری مباحث درسی مختلف بپردازند.
اما در صورتی که معلم توجهی نسبت به نیاز و تواناییهای خاص کودکانی با استعداد حرکتی یا بدنی نشان ندهد، محیط کلاس برای آنان خستهکننده و دشوار میشود، به طور ناخودآگاه، پاهایشان را به زمین میکوبند، اولین کسانی هستند که بعد از خوردن زنگ، بلافاصله کلاس را ترکمیکنند و ممکن است حتی در شرایط بحرانی کلاس را به هم بریزند و باعث بینظمی شوند.
با توجه به تفاوتهای فردی، باید روشها و اصولی مناسب را در کلاس پیاده کرد تا فراگیران بتوانند از فرصتها برای یادگیری و ارتباط استفاده کنند.
– انجام بازیهای جسمانی و حرکتی
– تدوین فعالیتهای حرکتی
– کاهش زمان نشستن پشت میز
– انجام فعالیتهای آموزشی در محیط باز و خارج از کلاس
– ایجاد فرصت فعالیتهای مشارکتی
– توجه به درس ورزش و بهرهگیری از توانمندی این دانشآموزان
و راههایی نظائر اینها؛
میتواند نتیجهی آموزش را به نفع این دانشآموزان، تغییر دهد.
شاید این موضوعات را نیز بپسندید ⇓