سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش دانش آموزان مبتلا به مشکل خواندن ،درمان اختلال خواندن ،درمان اختلالات یادگیری ،فعالیت های منظم یادگیری ،آموزش واقعی مهارت خواندن ،ماهیت مشکلات یادگیری

آموزش دانش آموزان مبتلا به مشکل خواندن

وقتی معلم تصویر روشنی از مشکل خواندن دانش آموز در دست دارد ، وظیفه او ارائه راهبردهای آموزشی است که عملی و اثربخش هستند . چنین راهبرد هایی باید بر پایه یک آزمون صورت پذیرد، چنانچه دانش آموز پیشرفت خوبی را نشان داد آن راهبرد باید ادامه یابد.
با این وجود اگر یادگیری مشخصی صورت نگیرد، بهتر است به نقطه قبلی در چرخه آموزشی برگردیم ، یعنی دانش آموز را با توجه به فرضیه‌ های دیگری که مستلزم کار با آن به روش دیگری مورد آزمون قرار داد

ممکن است چنین به نظر برسد که نحوه تدریس خواندن به میزان زیادی به صورت آزمون و خطا است ، اگرچه تاکنون تحقیقات دقیقا نشان نداده اند که چه نوع روش خواندنی را می‌ توان در مورد دانش آموزی با سبک‌ های خواندن خاص یا با خصوصیات ویژه به کار برد ، اما یک سری تحقیقات و اطلاعات مهمی در مورد اصول آموزشی مناسب در خواندن ، مجموعه‌ های خواندنی مناسب برای استفاده در کلاس و روش های جبرانی خاص برای استفاده با دانش‌ آموزان درمان‌ پذیر و معلول وجود دارد.

اصول آموزشی در تدریس خواندن

اگر چه هنوز مطالب زیادی برای یادگیری وجود دارد، اما وظیفه معلمان استفاده از دانشی است که برای آن روش‌ های آموزشی وجود دارد ، روش‌ های بعدی بر پایه ادبیات جاری در مورد ماهیت مشکلات یادگیری و ادراک ما از آن چیزی که نحوه تدریس را موثر می سازد، مبتنی است.

حفظ یک موضوع علمی قوی

مسلما دانش‌ آموزانی که خواندن به آنها یاد داده می‌ شود، یاد می‌ گیرند که بخوانند. با این حال دسترسی پذیری آسان به رایانه‌ ها ، بازی‌ ها ، معما ها و کتاب های رایج در کلاس‌ ها ؛ جای تدریس و آموزش واقعی مهارت خواندن را گرفته‌ اند و در برخی کلاس‌ ها اکثر دانش آموزان به ندرت در فعالیت های واقعی خواندن شرکت می‌ کنند و معلمان اصلاً طریقه درست سازمان‌ یافته خواندن را به آنها تدریس نمی کنند ، با این وجود تحقیقات نشان می‌ دهد که وجود فضای تکلیف و جدی و کارآمد در کلاس درس برای پیشرفت دانش آموزان در خواندن ضروری به نظر می‌ رسد.

تحقیقات همچنین نشان می‌ دهد که معلمان وظیفه‌ شناس منظم و آشنا به نظریات علمی تمایل دارند که با دانش آموزان راحت و رفتار دوستانه داشته باشند و خودکفایی را در آنها بالا ببرند.

معنای دقیق حفظ یک موضوع قوی علمی چیست؟

یافته شده است که ویژگی های زیر با پیشرفت دانش آموز در ارتباط است:
ارائه بازخورد فوری و مشخص
نظارت معلم بر پاسخ‌ های دانش آموز
جملات روشن و هدفمند
دروس سازمان یافته و پیشرفته
توجه به برخی خارج شدن موضوعات
حرکات کارآمد و سازمان یافته به سوی هدف
فعالیت های پیشرفته و مداوم
استفاده دقیق از درون داد دانش آموز (input)
خنده طبیعی بدون توهین

👌 کلاس هایی که پیشرفت های زیادی دارند ، قطعاً بر نحوه یادگیری، بر فعالیت های منظم یادگیری و بر محتوای برنامه‌های آموزشی نظارت بیشتری داشته‌ اند. تمام این فعالیت‌ ها به آموزش فعال و هدایت شده توسط معلم اشاره دارد که مخالف محیط یادگیری آزاد است.

آموزش دانش آموزان مبتلا به مشکل خواندن – سایت پاکدلها