سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش بخش و صداکشی ، یادگیری فارسی ، تقویت خواندن و نوشتن ، آموزش نشانه های فارسی ، ترکیبات فارسی ، اختلالات یادگیری ، پاکدلها ، روان خوانی

آموزش بخش و صداکشی

دانش آموز و فرزند من نمی تواند صداکشی و بخش کند. چکار کنم؟؟؟؟

این سوال و مشکل خیلی از عزیزان بوده است که من هر سال روند زیر را انجام داده ام و نتیجه عالی گرفته ام.

باید اول نشانه ها رو خوب آموزش بدید.
یعنی چندین بار فقط املای نشانه ها رو به صورت تکی بگید تا خوب توی ذهنشون بره.
بعد برید سراغ ترکیبات
یعنی با ما مو دو ….
مثلا بگید چی با چی میشه با
بچه ها بگن بـ با ا
وقتی ترکیبات رو یاد گرفتن برید سراغ کلمات
از کلمات ساده شروع کنید.
مثلا بادام
بگید اولش چی داره؟ با
چی با چی میشه با؟ ب با ا
بعدش چی میاد؟ دا
چی با چی میشه دا؟ د با ا
آخرش چی میاد؟ م
کدوم م آخر میاد؟ همون که شبیه مار

🌹مثلا من الان تا نشانه او و درس داده ام.

۱🌷اول نشانه ها را به صورت زیر به آنها می گویم تا بنویسند:
آا _ بـ ب _اَ َ _ د _ مـ م_ سـ س _ او و

۲🌷بعد به بچه ها می گویم حالا می خواهم نشانه ها را با ا دوست کنم و ترکیبات زیر را کار میکنم:
با_ دا_ ما_ سا
و بعد از هر ترکیب از بچه ها بپرسید چی با چی میشه با؟ چی با چی میشه دا و …

۳🌷مرحله ی بعد می‌ گوییم می خواهیم با اَ دوست کنیم و ترکیبات زیر را کار می کنیم:
بَـ _ دَ _ مَـ _ سَـ
و برای هر کدام اجزای هر ترکیب را می پرسیم.

۴🌷مرحله ی بعد می‌ گوییم می‌ خواهیم هر ترکیب را با او دوست کنیم و ترکیبات زیر را کار می کنیم:
بو_ دو _ مو_ سو
و برای هر کدام اجزای ترکیب را می پرسیم.

۵🌷سپس به سراغ کلمات می رویم. و به ترتیب برای هر کلمه یک مثال می زنیم. مثلا :
با : بام دا : داد ما : مام سا : سام
و برای ترکیبات دیگر هم به همین صورت.
ابتدا کلمات ساده بعد کلمات متوسط و سخت تر.
دانش آموزانی که نمی توانند بنویسند سوالات زیر را بپرسید.
مثلا بادام
بگید اولش چی داره؟ با
چی با چی میشه با؟ ب با ا
بعدش چی میاد؟ دا
چی با چی میشه دا؟ د با ا
آخرش چی میاد؟ م
کدوم م آخر میاد؟ همون که شبیه مار

۶🌷و در آخر به سراغ جمله ها بروید و جمله کار کنید.

 

آموزش بخش و صداکشی – سایت پاکدلها

کلیک کنید : 👈 دانلود فایل های ویژه تقویت خواندن و درک مطلب دانش آموزان

کلیک کنید : 👈 دانلود نرم افزار موبایلی آموزش و یادگیری  فارسی اول ابتدایی