معلم ها باید این سه مؤلفه را با یکدیگر مربوط سازند.
2- به اهمیت تجربه قبلی واقف باشید.
دانش و تجربه قبلی کودکان را با فعالیت های یادگیری تلفیق کنید. یادگیری به آنچه کودکان از قبل می دانند بستگی دارد.
3- کودکان را برای درس آماده کنید
آمادگی برای یادگیری به بهبود درک، انگیزه و ذخیره کردن اطلاعات منتهی می شود کودکان را قبل از ارائه درس با مفاهیم اصلی آن آشنا کنید.
4- درگیری فعال را تشویق کنید.
وقتی کودکان فعالانه در یادگیری درگیر می شوند، یادگیرنده های موفق تری هستند تا زمانی که نقشی منفعل در فرایند یادگیری دارند.
5- درس ها را برای موفق شدن سازماندهی کنید.
ارتباط مثبتی بین یادگیری، خودپنداشت و نگرش های مثبت وجود دارد. معلم ها باید با سازماندهی درس ها، فرصت هایی را برای کودکان فراهم آورند تا موفقیت را تجربه کنند.
6 – راهبردهای 《 آموختن یادگیری 》 را آموزش دهید.
معلم ها می توانند به کودکان کمک کنند تا از فرایندهای یادگیری خود مطلع شوند. برای مثال، سؤال کردن از کودکان در مورد اینکه چگونه راه حل مسئله ای را پیدا کرده اند به آنها در فهم راهبردهایی که برای یادگیری به کار می گیرند کمک خواهد کرد.
رهنمودهایی برای کمک به یادگیری فعال – منبع: ناتوانی های یادگیری عصمت دانش – صفحه 171 – درج شده در سایت پاکدلها