سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ارزشیابی تراکمی ، معایب ارزشیابی تراکمی ، انواع ارزشیابی ، ارزشیابی پایانی ، سنجش پایانی ، انواع ارزشایبی pdf ، کاربرد ارزشیابی در تدریس

ارزشیابی تراکمی

 

در ارزشیابی تراکمی‌ که به آن ارزشیابی مجموعی نیز می توان گفت تمامی آموخته های دانش آموزان در طول یک دوره آموزشی تعیین می شود و هدف آن نمره دادن به دانش آموزان و قضاوت درباره ی اثر بخشی کار معلم است.

 از آنجا به این نوع ارزشیابی پایانی با مجموعی می گوید که بوسیله ی آن می توان یادگیرهای متراکم با مجموع یادگیریهای دانش آموزان را در طول یک دوره آموزشی گیری کرد.

 این نوع ارزشیابی معمولا در پایان دوره آموزشی به عمل می آید و به آن ارزشیابی پایانی نیز می گویند.

 

 با این حال، می توان از آن به دفعات بیشتر نیز در دول دوره آموزشی استفاده کرد. آزمونهایی که در ارزشیابی مجموعی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار جامع و مفصل اند. 

این آزمونها نمونه کاملی از محتوای درسی و هدفهای آموزشی را در بر می گیرند.

 لین و گرانلال (۲۰۰۰) در رابطه با روشها و فنون مورد استفاده در ارزشیابی تراکمی گفته اند “هدفهای آموزشی تعیین کننده آنها هستند ، اما معمولا شامل آزمونهای پیشرفت تحصیلی معلم ساخته، مشاهده ، سنجش عملکردهای مختلف یادگیرندگان ( مانند کار آزمایشگاهی و گزارش شفاهی)، و سنجش محصولات یادگیری (نوشته ها، رسم و نقاشی، و گزارش تحقیقات) می شود».

 اگر ارزشیابی های تراکمی و تکوینی را با هم مقایسه کنیم خواهیم دید که مخاطبان و موارد استفاده این دو نوع ارزشیابی با هم

فرق دارند، ارزشیابی تکوینی مخاطبان یا استفاده کنندگان از نتایج ارزشیابی طراحان و تولید کنندگان برنامه هستند در حالی که

مصرف کنندگان از نتایج ارزشیابی تراکمی کسانی هستند که برنامه را مورد استفاده قرار خواهند داد یا از آن استفاده می کنند

ارزشیابی تکوینی به تصمیمات مربوط به توسعه و تولید برنامه کمک می کند تصمیمات مربوط به ادامه، قطع، یا گسترش برنامه را

یاری می دهد.

ارزشیابی پایانی -سایت پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

کلیک کنید : 👈 مشاهده فایل های تشخیص اختلال یادگیری ریاضی

مشاهده کنید : 👈 دانلود فایل های درمانی اختلال ریاضی

دانلود کنید : 👈 دانلود کتاب های ورق زن مرتبط با اختلالات یادگیری وبش فعالی