سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ارزیابی فیزیوتراپی و ناتوانی یادگیری، فیزیوتراپیست، فرآیندهای ارزیابی، کودکان دارای ناتوانی یادگیری، ابزارهای ارزیابی استاندارد شده

ارزیابی فیزیوتراپی و ناتوانی یادگیری

کودکان دارای ناتوانی یادگیری ممکن است علائم خفیفی از نقص در هماهنگی، سازماندهی و انجام مهارتهای حرکتی درشت (مربوط به ماهیچه های بزرگ) داشته باشند.

هنگامی که در مورد حرکت درشت در کودکان دارای ناتوانی یادگیری صحبت می شود لازم است که به یاد داشته باشیم، کودکان از دو طریق اساسی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و تعامل دارند:

اول، از طریق مهارتهای کلامی (ارتباطی)

دوم، از طریق بازی کردن (مهارتهای حرکتی ظریف و درشت)

نقائص موجود در کنش حرکتی درشت ممکن است در کودک احساس ناکامی و ناتوانی در مشارکت مثبت با سایر کودکان در انجام بازی های سازمان یافته ایجاد کند. آنچنان که در قانون عمومی ۱۴۲-۹۴ بیان شده است.

فیزیوتراپیست می بایستی در گروه میان رشته ای جهت بررسی زمینه های دارای مشکل، پیش برد طرحهای درمانی و نیز تکمیل برنامه ریزی های گسترده در رابطه با کودک دارای ناتوانی یادگیری شرکت کند.

فیزیوتراپیست در فرآیندهای ارزیابی می تواند از طریق کار با والدین و معلمین، تاریخچه ای در مورد مشکلات سیستم حرکتی و کنش های حسی یا ادراکی کودک تهیه کند. پس از اخذ تاریخچه، فیزیوتراپیست با استفاده از ابزارهای ارزیابی استاندارد شده و استاندارد نشده، اقدام به شناسایی و توصیف سعف های ویژه در کودک می کند.

 

ارزیابی فیزیوتراپی و ناتوانی یادگیری – سایت پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

1 👈 مشاهده فایل های پیشگیری از بروز انواع اختلالات یادگیری 

2 👈 مشاهده و دانلود نرم افزار موبایلی آموزش فارسی اول ابتدایی

3 👈 مشاهده فایل های تشخیصی انواع اختلالات یادگیری 

4 👈 مشاهده و دانلود فایل های درمانی انواع مشکلات یادگیری