پرسشنامه کانرز والدین(رایگان)، دانلود پرسشنامه کانرز، پرسشنامه اختلال یادگیری کانرز، دانلود تست کانرز، دانلود تست های اختلالات یادگیری

پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو 

 

پرسشنامه ی استاندارد در مورد مشکلات یادگیری کلورادو ویلکات و همکاران CLDQ

پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو که از ۲۰ آیتم تشکیل شده است توسط ویلکات و همکاران (۲۰۱۱) تهیه شده و مشکلات یادگیری را متشکل از پنج عامل اساسی خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکردهای فضایی می داند که موجب مشکلات یادگیری می شوند. این پرسشنامه توسط والدین دانش آموزان تکمیل می شود. پاسخ به هر عبارت در یک مقیاس لیکرت ۵ درجه ای از اصلاً (۱) تا همیشه (۵) می باشد.

روایی و پایایی پرسشنامه

در پژوهش حاجلو و رضایی شریف (۱۳۹۰) ، به منظور وارسی اعتبار پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو از دو روش همسانی درونی و باز آزمایی استفاده شده است. همسانی درونی کل پرسشنامه و خرده مقیاس های آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ برآورد گردید . دامنه ی ضریب آلفای کرونباخ از ۰-۱ در نوسان می باشد که ضریب ۷۰/۰ معمولاً به مثابه ی ملاک قابل قبول در نظر گرفته می شود (گادو و اسپیرافکین ، ۲۰۰۲).

کوچک بودن مقادیر خطای معیار اندازه گیری برای کل آزمون و مولفه های فرعی آن نیز نشان می دهند که انحراف معیار توزیع نمرات خطا در آزمون های فوق کم و معرف اعتبار بالا می باشد. معیار قضاوت در مورد مقادیر خطای معیار اندازه گیری به نسبت تعداد داده های آزمون و خرده آزمون ها می باشد. با توجه به اینکه ضریب آلفای کرونباخ برای CLDQ و کلیه مولفه های آن از ۷۰/۰ بیشر است لذا همسانی درونی کل پرسشنامه و خرده مقیاس های آن مورد تأیید قرار می گیرد.

 

برای دانلود روی نوشته بزنید

دانلود پرسشنامه مشکلات یادگیری کلورادو

رمز برای دانلود : pakdelha.ir

 

بخوانید : همه چیز در مورد تست لی تر

 

اگر قرار است از فرزند شما تست هوشی گرفته شود، می توانید از کاربرگ های قابل پرینت زیر جهت تقویت و آمادگی وی برای موفقیت در پاسخ دادن به تست ها استفاده کنید.( برای دانلود روی هر موضوع کلیک کنید )

1 – تقویت توجه پایدار

2 –تقویت توجه انتخابی

3 – تقویت مهارت دیداری

4 – تقویت دقت دیداری و جهت یابی

 5 – کاربرگ ببین و بیاب

6 – افزایش سرعت عمل با تمرینات نماد یابی

7 – تمرینات تقویت ادراک دیداری فضایی

8 – کاربرگ تشخیص شباهت و تفاوتها

9  – فایل تقویت توالی دیداری

10 – تمرینات رمز نویسی و سرعت پردازش ذهن

 

11 – تمرینات تقویت ادراک دیداری

12 – کاربرگ تقویت هماهنگی دو نیمکره مغز

13 – مجموعه تمرینات تقویت دقت و تمرکز

14 – کاربرگ تقویت سرعت پردازش ذهن کودکان

15 – تمرینات نقطه به نقطه فراستیگ

16 – کاربرگ ماز

17 – تقویت دقت و تمرکز با اشکال تکراری

18 – کاربرگ به من بگو چی دیدی

19 – کاربرگ تقویت بازداری شناختی

20 – کاربرگ 8 تقاوت را پیدا کن