سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انطباق هایی برای ناتوانی در زبان نوشتاری ، پردازشگر کلمات ،ناتوانی در زبان نوشتاری ، ارزیابی تکالیف نوشتاری ، اختلال نوشتن ، پاکدلها ،نگارش

انطباق هایی برای ناتوانی در زبان نوشتاری

دانش آموزانی که ناتوانی در زبان نوشتاری دارند، اغلب علائم شدید ناکامی و حقارت از ان می دهند، زیرا قادر نیستند که افکارشان را از طریق نوشتن بیان نمایند.

علیرغم این که آنها می توانند اطلاعات گوناگون را بدون هیچگونه مشکلی و بطور هوشمندانه ای کسب و پردازش کنند، ولی تلاشهای ایشان برای نمود بخشیدن به این دانسته ها، با شکست داده می شود، زیرا نمی توانند آموخته هایشان را به طور کتبی بیان کنند.

معلمین می بایستی اجازه دهند که چنین دانش آموزانی به جای انجام تکالیف کتبی، مطالب را بطور شفاهی بیان کرده و آزمونهای شفاهی جایگزین آزمونهای کتبی گردد.

در صورت امکان می بایستی از آزمونهایی با قالب عینی نظیر صحیح – غلط یا چند گزینه ای بجای قالب های توضیحی استفاده شود.

هنگامی که تکالیف نوشتاری در رابطه با موضوعی داده می شود می بایستی ارزیابی این تکالیف فقط بر اساس محتوای مطلب نوشته شده بوده و مواردی نظیر هجی کردن، طرز نگارش و سازماندهی مطالب در نظر گرفته نشود.

یا اینکه معلمین می توانند نمره ای برای محتوای مطلب و نمره ای دیگر برای نگارش منظور کنند. اما برای دانش آموزانی که مشکلات زبان نوشتاری آنها به هجی کردن محدود می شود لازم است فهرستی از کلماتی که کودک در آنها مشکل دارد تهیه شده و در اختیار وی قرارگیرد و اجازه داده شود در صورت لزوم به آن فهرست مراجعه نماید.

چنین دانش آموزانی می توانند از یک پردازشگر کلمات استفاده کنند. این پردازشگر بطور خودکار غلط های هجی کردن در کارهای کودک را مورد بازبینی قرار می دهد.

 

انطباق هایی برای ناتوانی در زبان نوشتاری – سایت پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

کلیک کنید : 👈 دانلود پکیج تقویت هماهنگی چشم و دست

مشاهده کنید : 👈 کاربرگ تقویت هماهنگی چشم و دست

دانلود کنید : 👈 دانلود نرم افزار تقویت هماهنگی چشم و دست