سبد خرید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تلویحات نظریه رفتاری برای ناتوانی های یادگیری ، آموزش دانش آموزان دچار ناتوانی های بادگیری، آموزش مستقیم، برنامه ریزی آموزشی

تلویحات نظریه رفتاری برای ناتوانی های یادگیری 

نظریه های رفتاری تلویحات مهمی برای آموزش دانش آموزان دچار ناتوانی های بادگیری دارند: 

1. آموزش مستقیم مؤثر است. معلم ها باید دریابند که چگونه به تحلیل مؤلفه های برنامه درسی و سازماندهی رفتارهای زنجیره ای بپردازند. این نکته در مورد دانش آموزان دچار 

ناتوانی های یادگیری حائز اهمیت است که در درس های خود آموزش مستقیم دریافت دارند. 

۲. آموزش مستقیم را می توان با بسیاری از رویکردهای آموزشی دیگر در آمیخت. زمانی که معلم نسبت به روش یادگیری منحصر به فرد و مشکلات یادگیری خاص هر دانش آموز حساس است، آموزش مستقیم حتی می تواند مؤثر تر باشد. برای مثال، در مورد کودکی که آواها را نمی شناسد، معلم حساس می تواند مشکلات یادگیری کودک در خلال آموزش مستقیم هر درس را پیش بینی کند. این کودک برای یادگیری نیاز به زمان بیشتر، تمرین، مرور و نحوه های دیگر ارائه مفاهیم دارد. معلم بالینی حساس در برنامه ریزی آموزشی، هم از 

معلومات خود در زمینه برنامه درسی و هم از خصوصیات انفرادی کودک، سود می جوید. 

٣. مرحله یادگیری دانش آموزان باید در نظر گرفته شود. در برنامه ریزی آموزشی، معلم ها باید  مرحله دانش آموزان را در یادگیری هر مفهوم خاص در نظر بگیرند. نمی توانیم از دانش آموزان انتظار داشته باشیم که هر مفهوم جدید را نخستین بار که به آنها ارائه می شود 

کاملا یاد بگیرند. دانش آموزانی که هیچ مشکل یادگیری ندارند تلاش زیادی به خرج میدم تا چیزی را آنقدر خوب یاد بگیرند که بتوانند آن را به موقعیت های دیگر تعمیم بدهند، در مورد دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری، گذر از مراحل دانستن مستلزم زمان بی شش تری هم هست. آنان نیاز به آموزش مستقیم دارند تا بتوانند هر مرحله را اجرا کنند.

 

تلویحات نظریه رفتاری برای ناتوانی های یادگیری – سایت پاکدلها

 

متناسب با نیاز خود روی موضوعات زیر کلیک کنید :

1 👈 دانلود پرسشنامه و فایل های تشخیص به موقع و دقیق اختلالات یادگیری 

2 👈 دانلود فایل های قابل پرینت درمان انواع اختلال یادگیری 

👈 دانلود انواع پاورپوینت ، کتاب ورق زن و.. مرتبط با اختلالات یادگیری