اختلالات مفهومی ، کتاب اختلال ریاضی دکتر تبریزی ، بهبود درک مطلب ، تقویت حل مساله های ریاضی ، درمان مشکلات حساب و ریاضی ، پاکدلها

 اختلالات مفهومی

 اختلالات مفهومی بر درک مطلب و یادگیری ریاضیات اثر می‌ گذارند

دانش آموز دچار اختلال مفهومی ، مفهوم و درک مطلب را نمی‌ فهمد ، مثلاً شکر و نمک را تشخیص نمی‌ دهد و در موقع نوشتن نیز این کلمات را اشتباه می‌ کند و یا در حل مساله ها ناتوان است.
گاهی کودک مفهوم کلمات شنیده شده را درک نمی‌ کند و قدرت تفسیر آنچه شنیده شده را ندارد.

درمان اختلالات مفهومی

هجی کردن را رشد دهید
تعمیم کلمات مثلاً کلمات همکار ، همراه همسر و غیره
پر آموزی ( کلمات را با کارت آموزش دهیم و مفهوم و شکل کلمه را بفهمد)

استفاده از حواس چندگانه برای آموزش

– معلم کلمه یاد داده و پای تخته بنویسد
– کودک کلمه را تکرار کند
– کودک در حالی که کلمه را می گوید آن را تکرار کرده و با با انگشت رسم کند
– کلمه حذف شده و کودک ان را بنویسد
– کلمات مشابه را در متن پیدا کند و بنویسد

استفاده از وسایل مجسم
شباهت ها و تفاوت ها
تقویت و تمرین حافظه دیداری و توالی و تمیز و ادراک یا تکمیل دیداری
استفاده از جملات نیمه تمام و ناقص
به کارگیری نمایش در تدریس
تکرار داستان های کوتاه
بیان چگونگی احساسات خود در مورد اتفاقات
مرتب کردن داستانهای تصاویر
یافتن عنوان برای مطلبی خاص

حل مساله های ساده ریاضی و از ساده به دشوار

 

 اختلالات مفهومی – سایت پاکدلها – منبع : کتاب اختلال ریاضی دکتر تبریزی

برای دانلود بسته پیشگیری از بروز مشکلات ریاضی ویژه سن پیش دبستانی اینجا کلیک کنید