واژه پردازی (تایپ با صفحه کلید کامپیوتر)
واژه پردازی برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری که در دستخط املا و نوشتن انشا مشکل دارند موهبتی است.
یکی از این دانش آموزان در این مورد چنین گفته است:
تا زمانی که استفاده از رایانه را یاد بگیرم نوشتن بلد نبودم. این موضوع طنز آمیز است، اما سابق بر این، نوشتن عبارت بود از هجی
کردن، و از آنجا که من نمی توانستم هجی کنم، نمی توانستم بنویسم. وقتی سیستم واژه پردازی را که مجهز به بازبین املا بود
کشف کردم، سرانجام دریافتم که نوشتن یعنی قرار دادن افکار و عقاید در نوعی از شکل نوشتاری. با وقوف بر اینکه رایانه خطاهای
املایی مرا می گیرد، کم کم از قید املا رها شدم. آنگاه متوجه معنی و محتوای
نوشته هایم شدم (لی و جکسون، ۱۹۹۲، ص ۲۳).
رایانه برای دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری خلوت و آرامش، صبر و بردباری و امکان تمرین و ممارست فراهم می آورد.
آنها می توانند مهارت های جدیدی را فرا بگیرند بدون اینکه شکست هایشان در معرض دید همسالان و معلم هایشان قرار بگیرد، هر
قدر می خواهند مهارت های جدید خود را در خواندن تمرین کنند و زمان بیشتری را به یادگیری تکالیف اختصاص دهند.
واژه پردازی (تایپ با صفحه کلید کامپیوتر) – سایت پاکدلها